Mandagsklubben

AFSLUTNINGSMATCH 4. OKTOBER 2020

Mandagsklubben holdt afslutningsmatch søndag den 4. oktober 2020 - i en velfortjent pause i regnvejret. Der faldt ikke en dråbe under matchen :-)

Vi var 38 spillere, som spillede 9 huller på stor bane (1, 2, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18) og de 9 huller på pay-and-play kort bane (indskudt mellem hul 14 og 15 på stor bane).

Der var nærmest flaget på hullerne:

- Kort bane 2:  Aase Hougaard 2,74 + Dennis Estrup 2,18

- Kort bane 8: Jette Bengtsen 2,72 + Ole Larsen 1,77

- Hul 14:  Ellen Dissing 8,71 + Peter Dissing 3,02

- Hul 17: Helle Lindstøm 6,05 + Nicklas Andersen 1,00

Der var præmier til de bedste i hver af de 3 rækker:

- Række A:

  1. Helle Lindstrøm 42 (hcp 14,7)
  2. Ole Larsen 42 (hcp 15,2)
  3. Ulrik Lindstrøm 41
  4. Søren Laue 40

- Række B:

  1. Aase Hougaard 40
  2. Nicklas Andersen 39 (hcp 24,0)
  3. Ella Henriksen 39 (hcp 25,9)
  4. Birgitte Frendrup 39 (hcp 26,7)

- Række C:

  1. Jepser Vestergaard 55 (!)
  2. Charlotte Støvring 43 (! kanin fra 2020)
  3. Ole Gravesen 41
  4. Jutta Højsleth 39

Derudover var der præmie til 9. pladsen i hver række. De skal dog ikke nævnes her :-)

Formål

Vi konstaterede at vi i årets løb har opfyldt vores formål "at give nye spillere mulighed for at komme ud med mere erfarne spillere, for både at lære at bruge de skrevne og uskrevne golfregler, men for også at komme til at kende så mange af klubbens medlemmer så muligt. Samtidig lærer de erfarne medlemmer de nye spillere at kende", idet:

  • Vi har spillet 16 runder – alle mandage fra 15/6 til 28/9 (begrænset af Corona restriktioner)
  • Vi har været 39 spillere i gennemsnit pr. runde
    • 51 flest (start sept)
    • 18 færrest (start juli – regn)
  • Vi har været i alt 104 forskellige spillere fra alle årgange
    • Medlemsnummer fra 2 til 1108
    • Hcp fra 9,8 til 72

Økonomi

Vi startede året med ca. 4.200 kr. i kassen – vi har oprettet en konto i Jutlander som er ejet af mandagsklubbens bestyrelse.

Vi har haft indtægter for 12.700 kr. og udgifter for 10.600 kr. til præmier samt et bidrag til kaninernes afslutningsmatch.

Vi har altså nu ca. 6.300 kr. på kontoen.

Her fragår udgiften til drikkevarer på afslutningsdagen ca. 800 kr. = 5.500 kr.

Der var ingen indvendinger mod at vi bruger dette beløb som til start på næste år.

Bestyrelse

Det ikke dokumenteret hvordan matchledelse/bestyrelse sammensættes.

Historisk har bestyrelsen blot suppleret sig selv – ved simpelthen at spørge folk om de vil hjælpe, når behovet var der.

Der var ingen indvendinger mod at den nuværende bestyrelse fortsætter næste år - og fortsat supplerer sig selv.

Gennemgående match

Som beskrevet nedenfor har vi en gennemgående match, som tæller alle opnåede stableford point igennem året. Her var følgende vindere:

  1. Jan Flindt             252 point (15,8 i snit over 16 matcher)
  2. Ella Henriksen     231 point (14,6 i snit over 16 matcher)
  3. Roland Aagesen  223 point (17,2 i snit over 13 matcher)
  4. Erik Olesen          220 point (14,7 i snit over 15 matcher)

Som det fremgår er det en stor fordel at komme tit (hver gang!) - og selvfølgelig at spille godt :-)

TAK FOR I ÅR - VI SES NÆSTE ÅR - FORHÅBENTLIG UDEN CORONA!

Der blev råbt hurra for vindere, boldsponsor Allan Høghs ProShop og Mandagsklubben,.

Hilsen Mandagsklubben.

 

Generelt 

Alle medlemmer med DGU kort er velkomne i Mandagsklubben, hvor vi spiller 9 huller med gunstart.

Vi har specielt fokus på at få nye spillere med i klublivet.

Juniorer er også velkomne til at deltage. 

Der vil i klubben være en gennemgående turnering med afslutning i forbindelse med afskutlningsmatchen. I den gennemgående turnering tælles opnåede stableford point i alle matcher i årets løb. Det er således en stor fordel at møde op tit!

Gæstespillere kan deltage mod betaling af green- og matchfee. Gæstespillere kan dog ikke deltage i den gennemgående turnering.

Følgende er således gældende for Mandagsklubben:

  • Der spilles Hver MANDAG  9 huller med gunstart.
  • Aktuel mødetid: se ovenfor - Se også opslag i klubhuset
  • Der betales intet kontingent i Mandagsklubben.
  • Matchfee er 20 kr. pr. gang.
  • Scorekort skal afleveres efter matchen. Alle scorekort indberettes og handicapregulering følger DGU.

Afhængig af deltagerantal opdeles spillerne i præmiegrupper efter handicap. Der vil være præmier i grupper på forni og bagni. Præmieuddeling vil ske efter matchen, og kun spillere som er tilstede kan modtage præmie.

Formål

  1. at give nye spillere mulighed for at komme ud med mere erfarne spillere, for både at lære at bruge de skrevne og uskrevne golfregler, men for også at komme til at kende så mange af klubbens medlemmer så muligt. Samtidig lærer de erfarne medlemmer de nye spillere at kende.
  2. at give alle medlemmer som ikke på forhånd kan binde sig til et bestemt tidspunkt (børnepasning, overarbejde, tilkaldevagter osv.) mulighed for at spille med, blot de er der inden mødetid.
  3. at give alle medlemmer, som ikke bryder sig om at skrive sig på i bolde med andre spillere, mulighed for altid at komme til at spille med andre.

Formål opnås ved

  1. at alle møder til samme tid, klubledelsen mikser boldene i en blanding af mere erfarne og mindre erfarne spillere.
  2. at alle efter spillet (der efter gunstart er færdig næsten samtidig) samles til en øl eller andet og får en hyggesnak indtil præmieuddelingen.
  3. at mødetid er så sent (afhængig af solnedgang), at næsten alle kan nå det.
  4. at allle møder samtidig og klubledelsen mikser boldene så alle er sikre på at komme til at spille i bold med andre.

Resultat

  • at der deltager spillere fra handicap ca. 9 til 72
  • at der deltager gns. ca. 50 spillere pr. aften.
  • at næsten 100 pct. af deltagerne er med i det sociale samvær og præmieuddelingen efter spillet.
  • at der ikke er klikedannelse.

Matchledelse

Funktion Navn Telefon E-mail
Formand Jørn Jensen  20 45 49 43 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Næstformand Ella Henriksen  24 23 45 44 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Bestyrelsesmedlem Preben Jensen 30 48 42 29 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Matchstatistik Steen Johansen 40 19 86 07 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Bestyrelsesmedlem Helle Lindstrøm 26 66 37 36 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Kasserer Hanne Andersen 24 25 34 30 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
×

Vi anvender cookies for at forbedre din oplevelse, opsamle statistik og huske indstillinger. Ved at klikke videre accepterer du dette. Accepter